סיפורה של שפחה: נמאס מהשעבוד, עוברים לחומרים פרקטיים

ניקיון הבית מתיש ומייגע, אבל אל לכם להתייאש. בחירה של אריחים וריצופים נכונים תחלץ אתכם מגורל אכזר. כן, אפילו אם מדובר על פרקט במטבח

 

ריצוף עם דוגמהריצוף עם דוגמה לבית או לחדר רחצה, UNION ITALIAN DOORS. צילום: יח"צ

 

 

מכירים את התחושה שאתם ברכב בדרך הביתה, אחרי יום עבודה ארוך ומתיש וברמזור האחרון לפני הפנייה לרחוב, עולה בכם המחשבה הבלתי נסבלת של מה אתם עומדים לראות כשתפתחו את דלת הבית? כלים בכיור, רצפה מטונפת ובלגן ולכלוך בכל פינה. מה היה קורה אילו… אילו היינו יכולים לחיות חיי חופש ולא היינו משועבדים לניקיון הבית, ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לחלץ את עצמנו מגורל אכזר זה. הפעם בחרתי להשליט סדר חדש ולכלול הפיכה של ממש, כזו שתגרום לכל דבר להיראות אסתטי, נקי ומסודר, באמצעות חומרים פרקטיים לבית, שקלים לניקוי ולא רואים עליהם הרבה לכלוך וטביעות אצבעות.

 

סמרטוט ביד וחומר ניקוי כבר לקחתם? עוד לא? קחו ונצא לדרך.

 

 

 

ריצוף אפור לבית בגוון לא אחידריצוף אפור לבית בגוון לא אחיד. צילום: ערן ניב 

 

 

אריח לרצפה: כהה או בהיר, מט או מבריק? 


כאן לא מדובר בצבעים של אדום וירוק. פה מדובר בצבעים אחרים. גווני הצבעים השולטים בריצוף לבית הם לרוב בהירים וכהים. סוגים של אפור בהיר, אפור כהה ובז' על סוגיו השונים.

 

השאלה הראשונה שנשאלת תמיד, היא האם זה קל לניקוי? בריצוף לבית אין זה משנה אם בחרתם אריח מט או מבריק. צבע האריח והטקסטורה שעליו הם שיחליטו אם יראו על אריח לכלוך או לא. על אריח בהיר חלק וללא טקסטורה יראו הרבה יותר לכלוך מאשר על אריח כהה, או כהה עם טקסטורה. חשוב לדעת, כי על אריח שחור יראו הרבה לכלוך, שמגיע מבחוץ ונכנס לבית עם האבק שמגיע בסוליית הנעליים שלנו, ולכן תראו סימנים של נעליים בבית או בחדר הרחצה.

 

כמו כן, ככל שהאריח מבריק יותר, הוא פחות סופג לכלוך ויותר קל לנקות אותו. ולכל אלו שטוענים שרואים על אריח מבריק לכלוך, זה לא בגלל שהוא מבריק, אלא משום שבחרתם אריח בהיר מאוד ואחיד בצבעו – ולכן רואים עליו לכלוך. חשוב לדעת כי לא כדאי לבחור באריח מלוטש. הוא סופג כתמים קשים, שאי אפשר לנקות. לעומת זאת, על אריח מזוגג יש גלזורה שמגנה עליו וניתן לנקות אותו בקלות.  ככל שהאריח מחוספס יותר, יהיה קשה יותר לנקות אותו. בחדרי רחצה הנטייה היא לרצף עם אריח מחוספס שמונע החלקה. הוא אכן מונע זאת, אך קשה יותר לנקות אותו, ולכן ניתן לבחור אריח עם דוגמה שתסתיר את הלכלוך.

 

 

אריח לחדר רחצה עם דוגמהעל אריח לחדר רחצה עם דוגמה יראו פחות לכלוך. צילום: יח"צ

 

 

הרגת אותי, פרקט זה פרקטי?  


בהחלט. מפתיע אותי שגם ב-2018, בכל פעם שאני אומרת את המילה "פרקט", אנשים נבהלים. פרקט בבית? אמיתי? גם במטבח? כן, גם במטבח! "קשה לנקות אותו" ו"מה קורה עם נשפך קולה או יין אדום?" הן חלק מהשאלות הנשאלות. מיליוני בתים ברחבי העולם מחופים בפרקט. לא תאמינו, אבל גם שם יש ילדים, ולא רק זאת, אלא שישנן מדינות בהן רוב השנה מזג האוויר גשום במיוחד והילדים נכנסים הביתה עם מים ובוץ. גם שם הילדים שותים "קוקה קולה" ומבוגרים שותים יין, וכנראה גם שם הם נשפכים מדי פעם על הרצפה. במהלך השנים הפרקט עבר שינויים רבים והפך לחומר פרקטי בבתים עם הרבה יתרונות. הוא משדר חמימות, ובגלל הצורות והצבע שלו לא רואים עליו לכלוך. ישנם שני סוגי פרקטיים:

 

פרקט על בסיס לכה: לא מצריך כמעט טיפולים במשך המון שנים. שכבה דקה מאוד של לכה מגנה על הפרקט ושומרת עליו. הלכה היא חומר אנטי בקטריאלי ומובן שניתן להיכנס איתו גם למטבח. ומה קורה אם נשפכת קולה? מנקים. הרי אנחנו לא בשיעור מדעים, שבו מחכים שלושה ימים כדי לראות מה קורה.

 

פרקט על בסיס שמן: רגיש יותר, סופח אליו את הלכלוך ואחת לכמה שנים צריך לעבור ליטוש. ומה לגבי האמירה "אנחנו רגילים לשפוך דליים של מים כדי לשטוף את הרצפה"? התשובה היא תתרגלו אחרת. זה ישתלם לכם.

 

 

מטבח כפרי יוקרתיעיצוב: שרה ונירית פרנקל. צילום: גלעד רדט

 

 

וברזים איך מנקים? 


רוב הברזים שנמכרים בחנויות הם ברזי כרום. אחרי שתנקו את הברזים עם אקונומיקה, אסטוניש, מסיר אבנית וכל חומר ניקוי אחר, תגלו ששום דבר לא עוזר ולעיתים אף מזיק. מה כן עוזר? בואו אגלה לכם: חומץ 5%! כזה שמכינים איתו סלטים. זה הדבר היחיד שטוב לאקלים ולמים שלנו בארץ. במקרים של אבנית בתחתית הכיור ניתן לנקות עם מלח לימון.

 

 

משטח למטבח – זהירות, סיר רותח!


כיום אפשר למצוא חומרים פרקטיים ביותר, עמידים בפני כתמים קשים של סלק, יין או תבלינים אנטי בקטריאליים, ניתנים לניקוי בקלות, הגייניים, מונעי עובש ופטריות וניתן להניח עליהם אפילו סיר רותח. ה"למינם", או בשמו המוכר יותר משטח גרניט פורצלן, מגיע במספר רב של גוונים וצבעים, וניתן לייצר ממנו משטחים, דלפקים, חזיתות למטבח, כיורים ועוד.

 

הקולקציה בניצוחו של המעצב דניאל גראמני מבטאת את השפעות הזמן על תהליכי החמצון והשחיקה הפועלים על המתכות והבטון. במשטחי Dekton Industrial גווני מתכת, חלודה ובטון מתעוררים לחיים ואף יותר מכך, הם מוצעים בגרסה מתקדמת, פורצת דרך ונטולת תחזוקה. החומר עמיד בפני שריטות וחום. זמינות הלוחות עד 144 ס"מ x‏ 320 ס"מ בעוביים שונים – 8 מ"מ, 12 מ"מ, 20 מ"מ. משטחי Dekton Industrial משמשים כדלפקים, ריצוף, מדרגות, חיפוי וחדרי אמבטיה.

 

משטח דקטון למטבחמשטח דקטון למטבח. צילום: קוסנטינו דקטון

 

 

עם בחירה נכונה של חומרים אפשר לשמור על בית אסתטי ונקי בלי להשתעבד אליו. ואכן, חשוב מאוד לבחור בחומרים פרקטיים, אך חשוב גם שתקשיבו ללב שלכם. אל תבחרו חומרים רק בגלל שהם קלים לתחזוקה ושאתם פחות מתחברים לצבע, לטקסטורה או לגוון. אחרי הכול אתם צריכים לחיות בבית הזה לפחות ב-10 השנים הבאות. עשו בחירות נכונות. בהצלחה.

 

 

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ריצוף בטון
מה לגבי ריצוף בטון, איך הוא בניקיון?

סליחה על השאלה
שלום אנא עשו גילוי נאות- האם הכתבה אוביקטיבית לחלוטין, או שמדובר בתוכן שווקי/ שווק תוכן?

המלצות נוספות
בודק...