וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעון חורף: מחשיך מוקדם? כך תתאימו את התאורה בבית

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 11:06

בסוף השבוע עוברים לשעון חורף ויחשיך הרבה יותר מוקדם - מה אפשר לעשות עם התאורה בבית כדי שיהיה נעים יותר ולא נמצא את עצמנו יושבים (לבד) בחושך? מומחית מסבירה

בלילה שבין שבת לראשון (31 באוקטובר) יתקיים המעבר לשעון החורף, ואחד החסרונות שלו הוא שהיום מתקצר ומתחיל להחשיך הרבה יותר מוקדם. החשיכה המוקדמת הזאת משפיעה גם על ההתנהלות שלנו בבית, משום שאנחנו נדרשים להאיר את החללים בצורה מלאכותית יותר שעות ביום, כדי לאפשר התנהלות נעימה ופונקציונלית. מעצבת הפנים אודליה ברזילי מסבירה אילו התאמות ושינויים יש לעשות בתאורת הבית, כדי שלא יהיה לכם חשוך וקודר לאחר המעבר לשעון החורף.

"כשמתכננים בית חשוב שתהיה תאורה טובה לאורך כל שעות היום ועונות השנה. תאורה טובה ב-2 בלילה, צריכה להיות טובה כמו בשתיים בצהריים. כך שזה לא משנה אם אנו בשעון חורף או שעון קיץ, תאורה נכונה צריכה להיות נכונה תמיד. כאשר התכנון של הבית נעשה בצורה נכונה, עושים תרחישי תאורה שונים - תאורה לאירוח, תאורה אינטימית, תאורה לעבודה מול מחשב, תאורה לקראת שינה, תאורה שמאירה פסל או אלמנט אמנותי בחלל וכו'. כאשר מחשיך צריך פתרונות תאורה בין אם מחשיך בשעה 17:00 או בשעה 19:00. תאורה משפיעה על הנפש של האדם, ועל ה-WELL BEING במרחב המגורים" מסבירה ברזילי.

תאורה בסלון עיצוב פנים אודליה ברזילי. גלעד רדט,
"תאורה טובה ב-2 בלילה, צריכה להיות טובה כמו בשתיים בצהריים". עיצוב פנים: אודליה ברזילי/גלעד רדט

לבן או צהוב?

"בבית אין צורך בתאורה לבנה", אומרת ברזילי, "תאורה לבנה היא קרה ולא נעימה, ומתאימה יותר לחללים ציבוריים כמו משרדים, חנויות וכדומה. לא לבית".

לדבריה, הדרך לייצר אווירה בבית ולחמם אזורים שונים היא להוריד את גוון האור (גוון האור נמדד ביחידת המידה קלווין kelvin). זהו סוג של מדד מקצועי, שכל בעל מקצוע שעוסק בתאורה מכיר. בבית לרוב יעשה שימוש בתאורה שנעה בין 2700-3000 K.

תאורה למטבח עיצוב פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
במטבח חשובה תאורה פונקציונלית - פס תאורה שקוע או תלוי שיאיר את משטחי העבודה. עיצוב פנים: אודליה ברזילי/עינת דקל
תאורה במטבח ובפינת אוכל עיצוב פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
תאורה לבנה מתאימה לחללים ציבוריים, אין בה צורך בבית. עיצוב פנים: אודליה ברזילי/עינת דקל

לאווירה חמימה נינוחה, לחדר שינה או פינת משפחה אפשר למשל להשתמש בתאורה של 2700 k. לעומת זאת, בחלל מרכזי גדול כמו הסלון, מומלצת תאורה אחידה כדי שהבדלי האור לא ישפיעו על העיצוב של החלל. כדי ליצור תאורה אחידה, רצוי לא לערבב בין גווני האור, אך כן לנסות ולפזר אותו במוקדים שונים.

במטבח חשובה תאורה פונקציונלית - חזקה ועוצמתית. פס תאורה שקוע או על גבי התקרה, שיתמקד במשטחי העבודה. אם יש ארונות עליונים אפשר למקם תאורה בחלק התחתון של הארון העליון בצורה של פס תאורה שקוע.

תאורה בחדר רחצה עיצוב פנים אודליה ברזילי. עינת דקל,
לא צריך לבחור בין תאורה מעוצבת לתאורה שאפשר להתאפר איתה. פשוט תשימו גם וגם. עיצוב פנים: אודליה ברזילי/עינת דקל

מקלחות - לעיתים נוטים לעשות בחדרי רחצה תאורה דקורטיבית שאינה חזקה מספיק בשביל להתאפר לאורה. את הבעיה הזאת אפשר לפתור בעזרת שני גופי תאורה שונים. האחד דקןרטיבי והשני פונקציונלי עם אור חזק יותר. גם בחדר השינה ממליצה ברזילי ליצור שני תרחישי תאורה - האחד, ליצירת אווירה רומנטית והשני שייתן תאורה חזקה.

הטיפים של אודליה ליצירת תאורה נכונה בבית:

  • מנורת עמידה או מנורות שולחן יעזרו ליצור תחושה של תלת מימדיות בחדר
  • כאשר מאירים את התקרה בעזרת אור שמגיע מלמטה (נקרא גם up light) החלל מקבל אשליה של גובה
  • תאורת קיר בקצה של מסדרון יוצרת הרגשה של חלל ארוך יותר
  • תאורה על גבי קיר מגדילה את החדר. תאורת קיר (אפילו דקורטיבית ) תאורה עם הילה מסביב
  • תאורה סגורה (גוף תאורה בצורת פעמון סגור) מקטינה את החלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully