והזוכה במאסטר שף 2018 הוא….

כדי להכין ארוחה טעימה לא צריך להיות מאסטר שף. צריך מטבח שמתפקד נכון, אהבה ותשוקה לאכול וטאץ'. מטבח מודרני, כפרי, תעשייתי - אין זה משנה. מה שחשוב הוא תכנון פרקטי ונוח לשימוש

 

מטבח מורכבמטבח הוא אחד האזורים המורכבים בבית. מטבחי VALCUCINE. צילום: יח"צ

 

 

אוכל מספר סיפור. הוא מעלה זיכרונות, משמח, מרגיע, מנחם, מזכיר לנו חוויות מלאות בטעמים, ועובד אצלנו על כל החושים. כי אין דבר יותר כיף מלהיכנס הביתה אחרי יום עבודה כשהבית מריח בריח של אוכל טעים.

 

להשתתף במאסטר שף זה החלום האמיתי שלי. את קציצות הגמר של יהודה מהעונה האחרונה לא אשכח לעולם. אני אוהבת לבשל ואוהבת לאכול, ומי שמכיר אותי יודע שחוץ מקליפות ביצים אני אוכלת הכול. בכתבה שלפניכם בחרתי לדבר מהבטן. הפעם כתבה שתעורר בכם את התיאבון – להחליף מטבח. מטבח הוא אחד האזורים המורכבים ביותר בבית. תכנונו דורש הרבה מאוד מחשבה, והוא כולל הרבה מאוד החלטות שצריך לקבל. התכנון הוא השלב הראשון ואחר כך מגיע שלב הסגנון העיצובי ובחירת החומרים. איך עושים זאת ומה צריך להביא בחשבון לפני שמתכננים מטבח? קבלו את המתכון המוצלח לתכנון מטבח.

 

את הספורט תשאירו לחדר כושר


רגע לפני שאתם בוחרים מטבח, השקיעו זמן ומחשבה וקחו מידות של כל מוצרי החשמל שברשותכם. מכונת קפה, תמי 4, מיקסר, בלנדר, גודל כיור, כיריים וכמובן, מקרר. המטבח הוא אזור שמתרחשת בו הרבה תנועה ותזוזה, לכן חשוב לתכנן בצורה נכונה כך שהמקרר לא יהיה רחוק ממשטח העבודה, ושהעוגה החמה שעכשיו יצאה מהתנור תהיה קרובה גם היא להנחה על משטח. אם אתם אופים הרבה, חשוב שגם המיקסר הגדול יהיה קרוב למשטח העבודה. כשתגיעו לנגר או לחברת המטבחים, הציגו בפניהם את הרשימה והגדלים ותכננו מטבח בהתאם.

 

הגודל לא קובע


כדי להכין ארוחה טעימה,  אין זה משנה אם המטבח שאתם עובדים בו הוא קטן או גדול, אבל כן חשוב להקפיד על כך שיהיה מקום משני צידי הכיור ומשני צידי הכיריים. משטח העבודה העיקרי במטבח – האזור שבו אנו שוטפים, חותכים ומקלפים – הוא בין הכיור לכיריים וגודלו צריך להיות לפחות 80 ס"מ.

 

שני קווים מקבילים


תכנון זה מאוד נוח ופרקטי בבתים שיש אפשרות לעשות זאת: קיר אחד של ארונות גבוהים (מזווה ומוצרי חשמל) ובמקביל אליו אי. המרחק הנכון ביותר ביניהם הוא 110/120 ס"מ אך לא יותר. ואם החלטתם לעשות אי במטבח, אל תשכחו למקם בו שקע חשמל אשר מיועד למכשירי הבישול והאפייה. אם אתם או ילדיכם עובדים או מכינים שיעורי בית במטבח, כדאי לתכנן שקע נוסף למחשב נייד.

 

תאורה נכונה במטבחמרחק נכון בין כיור לכיריים ו

להגיע לצמרת: העיצובים הכי מפתיעים בעץ

עבודה בשניים


זה כיף לבשל יחד ולעיתים גם יש צורך בכך בזמן הכנת סנדוויצ'ים בבוקר, לקראת אירוח של הרבה אנשים בבית או סתם בשביל הכיף. בבישול בשניים מומלצים שני כיורים במטבח – כיור ראשי גדול וכיור משני קטן יותר – ומשטחי עבודה נוחים ליד כל כיור. כמו כן, כדאי למקם את מגירת הבקבוקים והתבלינים בקרבת שני הכיורים, כך שיהיה נוח לחלוק יחד.

 

שני כיורים ומשטחי עבודה נוחיםשני כיורים ומשטחי עבודה נוחים. תאורה דקורטיבית באזור הישיבה. מטבח: רגבה. צילום: יח"צ

 

 

לחתוך עגבנייה או לחתוך את האצבע?


כדי לא להגיע למצב הזה השקיעו בתאורה מתאימה. מטבח הוא אזור עבודה, וכך צריך להתייחס אליו – תאורה חזקה יותר לאזור העבודה ותאורה רכה ונעימה יותר באזור הישיבה. כאשר אנו יושבים סביב שולחן, המבט שלנו בגובה 120 ס"מ. על מנת שלא תסתנוורו מהתאורה, מומלץ להתקין גוף תאורה בגובה 180 ס"מ מהרצפה. אם בחרתם למקם קולט אדים במטבח, ברוב הקולטים יש גם תאורה שתאיר את אזור הבישול.

 

מטבח מודרני על קיר בטוןאל תסתנוורו מהתאורה. מטבח: רגבה. צילום: יח"צ

 

 

איפה שומרים פירות וירקות


אחד הדברים החשובים לבישול ארוחה טעימה, הוא שימוש בפרודוקטים טריים וטעמים. אז איפה מאחסנים ירקות ופירות כדי שישמרו על טריותם? במקרר? במזווה? או על השיש? מלפפונים – שטפו והכניסו לכלי פלסטיק שמרופד בנייר סופג. לא תאמינו, הם יישמרו לכם להרבה זמן. פטרוזיליה, כוסברה וכל שאר הירוקים יודו לכם מאוד אם תוציאו אותם מהשקית של הסופר ותשימו אותם בכלי מפלסטיק בתוך המקרר. תפוח אדמה, בטטה, בצל ושום יש לשמור במזווה במקום חשוך ומאוורר. ואת הבננות כמובן בחוץ. הפרידו אחת אחת ועטפו את הקצה שלהן בניילון נצמד. כך הבננה תאריך את חייה משמעותית. ומה עושים אם האבוקדו קשה? השאירו אותו בקערה על השיש עם תפוח עץ, אגס ובננה – פירות שיפרישו אתלין, הורמון הפולט גזים, ובכך יבשיל האבוקדו מהר יותר.

בטוחה שאחרי תכנון נכון של המטבח ייצאו לכם קציצות מדהימות כמו של יהודה ממאסטר שף, ואם לא, אני לפחות מאחלת לכם שייצא לכם אוכל טעים כמו של חיים כהן, שתתמלאו בתשוקה תמיד ולכל דבר כמו אייל שני, ושתאכלו הכול ותישארו רזים כמו מיכל אנסקי. ואם כל זה לא יעבוד ובכל זאת הארוחה לא יצאה כל כך טעימה… תזמינו את השליח עם הפיצה.

 

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המלצות נוספות
בודק...